Een dag in het leven van een klantendienstmedewerker
Shauni is op een korte tijd gevormd tot een echte customer care superheld. Van papierformaten tot elk materiaal op onze website, drukwerk heeft geen geheimen voor haar. Hoewel ze overdag haar superkrachten gebruikt om klanten tevreden te maken, trekt ze ’s avonds haar cape uit en stapt ze op de fiets naar de avondschool. Want naast haar full-time job bij Printdeal.be, zit Shauni aan de schoolbank en studeert ze voor ‘toegepaste psychologie’. Wij waren benieuwd hoe een doordeweekse dag van een customer care superheld eruit zag en hebben Shauni een aantal vragen gesteld.
Hey Shauni, vertel eens, wie ben jij?
Ik ben Shauni, 26 jaar en geboren en getogen in het verre West-Vlaanderen. Sinds kort woon ik in Antwerpen. Ondertussen werk ik bijna een jaar bij Printdeal.be en ik ben nog steeds heel blij met die keuze! Naast mijn job, studeer ik sinds september in de avonden toegepaste psychologie. Ik merkte dat ik meer wilde weten over het hoe en waarom mensen handelen de manier waarop ze het doen. Ik heb een weloverwogen beslissing genomen om werken en studeren te combineren en besliste daarom vorig jaar om me gewoon in te schrijven! And so far so good, really loving it!
Hoe combineer je je studies met je fulltime job bij Printdeal.be?
Die combinatie is natuurlijk niet vanzelfsprekend. Ik moet bepaalde dingen opgeven en heb weinig vrije tijd over. Ik heb ook wel geluk dat ik dicht werk bij de school waar ik les volg, waardoor ik snel naar de les kan gaan na mijn werkdag. Dat maakt ook zeker een verschil. Alsook had ik de flexibiliteit om deze eerste examenperiode enkele dagen vrij te nemen om mij te focussen op mijn examens. Het is heel fijn dat dit kan. Waarvoor dank aan mijn team!
Waar word je blij van?
Als ik kan reizen! De wereld zien, mij onderdompelen in de verschillende culturen, heerlijk! Ik heb al best wat verschillende landen bezocht en door in aanraking te komen met verschillende culturen verbreedt dit ook echt mijn kijk op de wereld. Oh ja, met een wijntje kan je mij ook wel altijd blij maken. Of een leuk plaatje van Leo Santana, dan ga ik helemaal uit de bol!
Hoe ziet je team eruit?
Mijn team is best gevarieerd, en dat vind ik heel fijn. Het volledige team bestaat uit verschillende leeftijden. Zo kan je altijd wel van iemand iets bijleren en heeft iedereen een verschillende kijk op zaken. Zo blijf je evolueren in wat je doet. Ik heb al best veel geleerd van mijn collega’s en ben dan ook blij dat zij altijd openstaan voor vragen.
Heb je een leuke anecdote over een klant?
Er stuurde een klant een mail met de vermelding dat er iets was misgelopen met zijn order. De gaatjes die geboord moesten worden, waren afwezig. In ruil daarvoor vroeg hij om een commerciële geste of “taart was ook goed”. Ik heb hem toen gezegd dat taart mij een uitstekend idee leek, maar ik hem waarschijnlijk beter van dienst kon zijn met een compensatie. Vond het wel fijn dat hij het zo positief opnam. We proberen uiteraard altijd fouten te vermijden, maar helaas kunnen deze toch wel eens voorkomen. We hebben heel veel orders te verwerken en dan kan er al eens een foutje gebeuren. Als klanten het dan op een positieve manier opnemen, is dit ook fijn voor ons om te lezen. Misschien moet ik de volgende keer toch een taart opsturen?
Waarom koos je ervoor om bij Printdeal.be te werken?
Ik weet nog dat de vacature van customer service superhero bij Printdeal.be mijn aandacht trok. Die was heel leuk opgesteld. De vrijheid en een hecht team hebben mij uiteindelijk overtuigd om mij kandidaat te stellen. Voor mij zijn collega’s en werksfeer heel belangrijk dus daar hecht ik ook veel belang aan bij het zoeken naar een job. Na mijn eerste telefoontje met mijn teamleider, Roel voelde ik al meteen dat er geen strakke saaie sfeer over het bedrijf hangt en dat vond ik heel fijn. Ik neem mijn job serieus maar wil ook wel wat plezier maken op het werk. Dat dit kon bij Printdeal.be, voelde ik meteen!
En waarom zouden de lezers van dit artikel ook moeten solliciteren bij Printdeal.be?
Omdat wij met onze klantenservice best ver gaan. Wij werken niet met vaste scripts en dat zorgt ervoor dat er heel veel mogelijk is. We hebben een heel nauw contact met de klant en ik ben ervan overtuigd dat dat een van onze sterktes is. Wij staan onze klanten graag bij als iets niet duidelijk is, we zoeken naar een gepaste oplossing voor problemen, we begeleiden hen bij het opmaken van drukklare bestanden, en nog duizend-en-één andere zaken. Klantentevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel en wij gaan dan ook altijd ver om de klant tevreden te stellen.
Pssst! Er is nog een plekje vrij naast Shauni op ons kantoor. Ben jij op zoek naar een leuke job in Antwerpen? Check onze vacature hier. Twijfel je of wil je meer info? Stuur een e-mail naar onze teamleider Roel via roel.thielens@printdeal.be of bel hem op +32 (0)3 747 5701.