secondary worksmarter

Monica van Teamleader: "We zijn nu al bezig met de volgende editie van Work Smarter"

dinsdag 7 mei 2019

Work Smarter, hét event voor ondernemers, is dit jaar aan zijn vierde proefstuk toe. Softwarebedrijf Teamleader wil met hun Work Smarter-event ondernemers nog professioneler, efficiënter en effectiever leren werken. Maar hoe trekt Teamleader deze drie kernwaarden zelf door in hun organisatie? Wij gingen in gesprek met Monica, brand marketeer bij Teamleader, over hoe je succesvol een event op de touw zet.

Hi Monica, kan je wat meer vertellen over Work Smarter?

Teamleader levert ondernemers crm- en facturatiesoftware die helpt bij het efficiënt verwerken van dagelijkse taken. Op een bepaald moment maakten we als bedrijf de beslissing om die hulp breder te trekken. Omdat we merkten dat KMO’s vaak in de daily rush worden opgeslorpt, waardoor er geen tijd meer rest om de laatste trends te volgen.

Vanuit dat besef groeide dus het event met de tagline ‘Work Smarter’ voort. Met het event willen ondernemers breder inspireren, en zo de nood die we bij hen zagen invullen.

featured 2 teamleader

Wanneer begin je met de voorbereiding van zo’n event?

We zijn nu eigenlijk al bezig zijn met het event van volgend jaar, in 2020. Want we willen op Work Smarter ‘19 die datum en locatie al kunnen releasen. En verder moeten we nu al goed bepalen welk materiaal, zoals blogs en video’s, we op dit event gaan maken voor de promotie van volgende jaar.

Maar als je het echt hebt over concrete invulling zoals het boeken van de sprekers en het inrichten van de ticketsale: daar beginnen we gemiddeld zo een zestal maand op voorhand aan.

Hoe zorg je dat het event jaar na jaar vernieuwend blijft?

Onze focus ligt op de sprekers. We proberen echt de vinger aan de pols te houden op dat vlak zodat we met relevante namen kunnen uitpakken. We doen dit op verschillende manieren. Enerzijds door goed te monitoren welke vragen we krijgen van de ondernemers op onze verschillende kanalen. Anderzijds door goed in de gaten te houden welke thema’s ook leven bij vakorganisaties zoals Unizo.

featured 4 teamleader

Dat is ook hoe we op het thema van deze editie, ‘work like a pro’, zijn gekomen. We zien dat de digitale revolutie en alle nieuwe softwaremogelijkheden er voor zorgen dat kleine bedrijfjes even succesvol kunnen werken als de grote kleppers.

Maar uiteraard denken we ook verder dan enkel grote namen op het programma. We voorzien op het event een inspiratiecorner waar de bezoekers bij verschillende ondernemers kunnen langsgaan met al hun vragen. Wil je bijvoorbeeld iemand gaan aannemen, maar worstel je met de vraag wat de beste manier daarvoor is? Of je wil een nieuwe website bouwen maar weet niet hoe je daar aan begint? Met al die vragen kan je daar dus terecht.

We willen dus niet enkel inspireren, maar ook praktischere zaken aan bod laten komen. Omdat we merken dat daar vanuit de ondernemer zelf vraag naar is!

Hoe promoot je het event bij jullie doelgroep?

Uiteraard doen we online heel veel promo. Niet enkel via onze eigen mailings en social media, maar ook via de kanalen van onze partners, zoals Bloovi. Online promo is voor de hand liggend, omdat je dan meteen de call to action kan linken naar je inschrijfpagina. Dat werkt nu eenmaal effectiever.

Maar ook offline proberen we toch aanwezig te zijn. Zo hebben we net een flyer meegestuurd met het magazine van een vakvereniging. En we zijn de optie aan het bekijken om de eerste week van mei ook billboarding in Gent in te zetten. Ik vind als marketeer dat het net de mix van online en offline promotie is die het interessant maakt!

Flyers_teamleader

Heb je nog een winning tip voor ondernemers die zelf een evenement willen organiseren?

Mijn grootste tip aan ondernemers die zelf aan de slag willen, is om de 'waarom' heel goed in kaart te brengen. Je moet jezelf de vraag stellen waarom iemand naar je event zou willen komen. En om die vraag te kunnen beantwoorden, is het belangrijk dat je je doelgroep in kaart brengt. Wij schrijven jaar na jaar zelf ook gedetailleerder onze persona's uit alvorens we aan de slag gaan. Net omdat je dan cruciale vragen die je event kunnen maken of kraken veel beter zal kunnen gaan beantwoorden!

Ook werken like a pro?

Wil jij ook aanwezig zijn op Work Smarter en leren werken like a pro? Dat kan! Wij mogen één duoticket weggeven. Reageer op dit blog waarom jij het ticket moet winnen en wie weet kan jij er bij zijn op 16 mei. We maken de winnaar vrijdag 10 mei bekend.

Heb je je tickets reeds op zak? Printdeal geeft op Work Smarter een drukwerkpakket ter waarde van € 250,- weg! Laat je visitekaartje achter op de Printdeal-stand en wie weet win jij een huisstijlpakket met jouw eigen ontwerp.


  1. #Marketing

Lina Janssen
Lina Janssen

Medewerker marketing

Lees meer van Lina Janssen
Klantenservice
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
www.fsc.orgFSC® C103631
The mark of responsible forestry
Drukwerkdeal is an FSC certified company with license code C103631 and certificate code CU-COC-816048. Only products labeled as such are FSC certified