Vier voorbeelden van megacreatieve kerstkaarten
Kerstkaarten zijn nog steeds een ijzersterk middel voor de communicatie van je bedrijf. Maar, dan moet je kerstkaart wel opvallen. Eerlijk is eerlijk, de meeste kerstkaarten kennen we nu wel. Nochtans heb je met een originele kerstkaart dé perfecte communicatie rondom de feestdagen. Wil jij toffe kaarten versturen maar kom je niet verder dan de Kruidvat? Heb jij nog geen idee hoe je een zelf originele kerstkaarten maakt? Hier heb je vier voorbeelden van megacreatieve en originele kerstkaarten voor bedrijven die je op weg helpen.
Lachen om je kerstkaart
Spreek je zakelijke relaties of je lieve vrienden en familie aan met jouw fantastische humor en maak er grappige feestdagen van. Verstuur je een kerstkaart met bedrijfslogo? Houd in je humor dan rekening met je doelgroep. Bestaat jouw doelgroep bijvoorbeeld uit designers? Neem dan voor deze ene keer je werk gewoon mee naar huis en zet je kantoortaal om in kersttaal.
Originele kerstkaarten
Originele kerstkaarten zijn kerstkaarten die je nog nooit eerder hebt gezien. Begin dus met brainstormen! Wat heb jij nog nooit gezien? Of van wat voor een kerstkaart zou jij warm worden? Kerst is een tijd waarin iedereen het over licht heeft. Lampjes in je boom, warmte in hart en de ene straat is feller verlicht dan de ander. Waarom dan je kerstkaart niet?
Een kaart die eruit springt
Opvallen met een kerstkaart is niet heel makkelijk. Alles is al gedaan en iedereen heeft de katten, kerstmannen, foto's van de kinderen en grote sokken aan de openhaard al wel gezien. Maar, heb jij wel eens een kerstkaart gezien die terugpraat? Precies! Maak je kerstkaart interactief met een QR-code. Zo breng jij je kerstboodschap écht tot leven.
Spannende kleuren en speelse vormen
Kerstkaart met bedrijfslogo? Verras met een spannend en speels ontwerp om je logo heen. Niets is wat het lijkt. Wie zegt dat een kerstboom altijd uit naalden bestaat? Of dat een kerstboom altijd groen is? Doe eens gek en speel met vormen en kleuren. Gebruik je bedrijfskleuren maar laat ze er uitspringen. Zet ze wat feller aan, maak ze spot-uv of maak een kerstboom van ronde vormen. Zo creeer je een kerstkaart met bedrijfslogo waar je je relaties écht blij mee maakt.
Succesrecept
Met andere woorden: wees origineel (ook al is deze tip het niet)! Een kerstkaart moet eruit springen én opvallen. Dat kan door een spannende kleurencombinatie, een heel pakkende tekst, maar ook een vleugje humor doet het altijd goed. En zeker als je die drie dingen combineert komt het helemaal goed.
Laat zien wie je bent
Dankzij deze voorbeelden denk jij nu hopelijk ver buiten de box. Heb je toch nog inspiratie nodig? Kijk dan ook eens hoe je kan spelen met het materiaal van je kaart. Ben jij al aan het onwerpen geslagen? Deel je design dan zeker met ons op onze sociale media!