Via allerlei beeldschermen worden we elke dag volgepropt met digitale informatie. Maar alle beeldschermen ten spijt staat de brochure nog kaarsrecht overeind. Een goede brochure is voor je marketingmix wat bloem is voor brood: onmisbaar. Maar hoe maak je van een brochure een goede brochure? Hoe maak je van voer voor de papierbak een brochure die blijft?
Zie de inhoud van je brochure als de perfect cocktail: alle smaken moeten in balans én hij moet er lekker uitzien. Zo zorg je voor de perfecte balans.
Jij hebt iets te vertellen en je wil je lezers prikkelen. Maar te veel is ook niet fijn. Zorg voor de juiste balans met tussenkopjes. Zo loop je met een grote boog om een muur van tekst. Tussenkopjes maken een tekst makkelijker leesbaar.
Naast tussenkopjes heb je fotografie nodig. Vergeet de gratis stocksites eventjes. Stockfoto’s komen niet als echt over, generaliseren je product en stoten je lezer af. Kies voor je brochure dus voor echte fotografie!
Houd goed in je achterhoofd waarom je de brochure maakt. Wat wil je dat de lezer denkt als hij je brochure heeft gelezen? Sterker nog: wat moet hij doen? Houd het in je achterhoofd en probeer in alles de lezer aan te zetten tot de actie die jij wilt!
Tip: Dient je brochure ook als naslagwerk? Ga dan voor een brochure met oognietjes. Die bewaar je namelijk hoog en droog in een multomap.
Denk goed na over welke brochure bij jou past. Heb je er een nodig met een gelijmde rug? Of is een brochure met nietjes in de rug prima? Twijfel je over welke brochure jij het best kan kiezen? Onze klantenservice heeft alle expertise in huis om je te helpen het juiste te kiezen.
De immowereld is een sector waarin brochures ‘booming’ zijn. Je wilt bezichtigers iets tastbaar meegeven dus verdient elke woning zijn eigen brochure. Het is tenslotte mogelijk hun droomhuis. Daarom hebben we de perfecte voorbeeldbrochure voor je makelaarskantoor in elkaar gezet. Alle punten met betrekking tot de inhoud komen hier in terug zodat je direct ziet wat het effect is. Download het gratis PDF-voorbeeld en ontdek het.
De horeca is een prachtige business. Maar de concurrentie is moordend. Het publiek ervan overtuigen een nachtje in jouw hotel door te brengen is zo makkelijk nog niet. Een brochure is een perfect middel om in het oog te springen ten opzichten van die hevige concurrentie. Dit zijn de belangrijkste brochure-elementen waar je potentiele gasten van smullen: een redelijke prijs per nacht, buitengewone voorzieningen, een toegankelijke locatie en natuurlijk een comfortabel sfeertje.
Nu je ongeveer weet hoe jij van je brochure een papieren verkoopkanon maakt, kan je aan de slag. Maar ook in het ontwerp hoef je het wiel niet uit te vinden. Bespaar tijd, download onze voorbeeld brochures en kijk of hier het perfecte startpunt tussen zit voor jouw fantastische brochure of magazine.